77 Kötelező Elem a Hatékonyságnövelésben és 76 a Vevőszerzésben
A Rendszermarketingben ennyi (összesen 153) Kötelező Elemet különböztetünk meg – melyek megléte kritikusan fontos ahhoz, hogy egy cég 1, be tudjon indulni; 2, fenntarthatóan növekedjen; és 3, hosszú távon prosperáljon.
De nem önmagukban az elemek a legfontosabbak, hanem…
Hanem a sorrendjük.
Csupán azzal tönkre lehet tenni ugyanis egy vállalkozást, hogy nem a megfelelő sorrendben építjük be a Kötelező Elemeket a cégbe.
Most joggal kérdezheti, hogy ez meg hogy lehet..?
Mondom az életből vett, megtörtént példákat:
Egy cég előbb vezet be pár millió forintos saját vállalatirányítási rendszert – és csak utána (tanácsadó bevonását követően) tervezik meg a céges folyamatokat, amikor is rájönnek arra, hogy a sokmilliós szoftver nem azt és nem úgy tudja, ahogy a cég igényelné. Bukta.
—
Vagy amikor egy vállalkozás előbb vesz fel értékesítőket, minthogy lenne igazán jól kipróbált, zseniális ajánlata – így persze az értékesítők nem járnak sikerrel, de a vaskos alapbért felmarkolják, majd lelépnek. Nettó veszteség.
—
Vagy amikor egy webáruház nagyon profi marketing rendszert épít, ömlenek a vevők – mielőtt rendbe rakta volna a logisztikai problémáit. Így a csomagok nem jó helyre mennek ki, elfogynak a kartondobozok, és elterjed a cég rossz híre az interneten. Amit innen már nem építenek vissza többé. Csőd.
Ettől a frász fogja kitörni: A helyzet az, hogy ennek a 77 + 76 elemnek egyetlen helyes sorrendje van
Mégegyszer: Van ez a 153 “kötelezőnek” hívott elem egy cégben.
Azért hívjuk így, mert ha hiányzik valamelyik, a cég már nem működik a maximumán. Ha több is hiányzik, akkor már épp csak bukdácsol. Ha pedig tömegesen vannak rossz állapotban ezek az elemek – vagy hiányoznak teljesen – a cég csődbe megy.
Mondok egy ellenpéldát: Hogy Ön használ-e a ma oly divatos “chatbotot” (automata válaszadó rendszert) az ügyfélszolgálati oldalán, az NEM Kötelező Elem, mert nélküle is van élet.
De hogy van-e mondjuk Működési Szabálykönyve a cégnek, az már kritikusan fontos, különben a munkatársaira ránézve azt fogja gondolni, az állatkertben van épp, a csimpánz ketrec előtt. És ha még hagyja tovább eszkalálódni a dolgot, akkor idővel már abban sem lesz biztos, hogy a rács melyik oldalán áll Ön… Igaz vagy igaz?
—
Nos, visszatérve: Van ez a 153 vitális elem, melyekből 77 a Hatékonyságnövelést, 76 pedig a Vevőszerzést szolgálja.
Ezeket lépésről lépésre, szigorúan EGYESÉVEL ki kell építenie a cégében.
És még ha mindent jól is csinál, pusztán azzal tönkre tudja tenni a vállalkozását, ha ezeket nem a megfelelő, az egyetlen helyes sorrendben fejleszti – lásd a 3 megtörtént esetet.
Melyik megoldás tűnik Önnek logikusabbnak?
Két módon lehet rájönni a helyes sorrendre:
Vagy úgy, ahogy én csináltam, hogy 18 évet beletettem az életemből, és sokszor saját káromon (igen, csődbe vitt cégek által) rájöttem, hol volt a hiba, valamint 7 év tanácsadói munka, szüntelen elemzés, gondolkodás, rendszerfejlesztés, és megannyi konzultáció kapcsán más cégekre is rálátva összeraktam a képet. Ez jó eséllyel Önnek sem fog kevesebb időbe és pénzbe kerülni.
Vagy: Megengedi, hogy a leszűrt tapasztalatokat elmondjam Önnek egy 3 órás villámtréningen. És így nem lesz 18 évvel öregebb, és sok tíz… száz (?) millióval szegényebb.
Hamarosan folytatjuk… 2017. 11. 19-én elérhető lesz ez a szisztéma! Látogasson vissza az oldalra akkor!
Összefoglalás
Röviden összegzem az előző cikkek lényegét is – ahogy idáig eljutottunk:
1) Egy cégnek alapvetően két problémája lehet: Hatékonyságnövelés vagy Vevőszerzés
2) Mindig az egyik gyengébben áll, mint a másik (életbevágó tudni, épp melyik)
3) Ha megvan a terület, ki kell deríteni, azon belül melyik Kötelező Elem hiányzik leginkább a továbblépéshez (egyszer majd jöjjön el Cégdiagnosztikára hozzánk)
4) És ha ez megvan, csak azzal az egy elemmel szabad foglalkozni, csak arról szabad tanulnia, csak azon dolgoznia – amíg kész nincs
5) Illetve kritikusan fontos, hogy a megfelelő sorrendben fejlessze ezeket az elemeket, különben úgy fog csődbe menni, hogy közben mindent jól csinált…
Hogyan tovább?
Elsőként csak kérem, álljon mellénk és segítsünk a vállalkozó társainknak, mert ez egy magányos sport, egyikünknek sem könnyű. Ossza meg ezt a cikket az alul lévő gomb segítségével, hogy minél több cégvezetőhöz eljuthassanak ezek a kritikus információk! Köszönjük az ő nevükben is (életeket tudunk megváltoztatni, tudom a többezer ügyfelünkről).
Ha megvan a megosztás (köszönjük mégegyszer), akkor olvassa el a blog többi cikkét is – vagy ha ezen már túl van, és nincs feliratkozva a cikk értesítőnkre, jobb oldalt megteheti, ugyanis e-mailben fogunk jelentkezni a folytatással.