Rendszermarketing Blog
Hatékonyságnövelés és Vevőszerzés Kisvállalatoknak

Íme a legdurvább céges visszatartó erő, ami miatt csak álmodik egy életről és nem éli az álmait!

Félezer céget átvilágítva jöttünk mi is csak rá, mi tartja vissza a vállalkozókat (megdöbbentő)

Én haragszom a magyar neves (és noname) trénerekre, oktatókra, mert csúnyán megvezetik a vállalkozókat:

Ráveszik őket, hogy menjenek el a legújabb csillogó konferenciára, és elhitetik velük, hogy ott olyan infót fognak hallani, ami mindent megváltoztat.

Ez csak egyetlen esetben igaz: Ha valóban pont azzal volt a leginkább problémája a cégnek, amiről a konferencia szólt.

Különben csak idő- és pénzkidobás.

“Szemembe küldi a fényt – így lesz a fejben sötét” (Zorán – Sohase higgyetek a szemeteknek)

KÉRDÉS: Ha az Ön autójának a sebességváltója szét van esve, vajon jó ötlet elmenni egy kerékcsere tanfolyamra?

Pedig ezt csinálja…

Bocsánat, nem megbántani akartam – amiért ezt ilyen élesen felvetettem Önnek, annak az a célja, hogy végre vessünk véget a random, véletlenszerű önképzésnek, és kezdjünk el rendszerszinten, valamiféle szisztéma alapján céget építeni.

Az igazság az, hogy Önnek pontosan tisztában kellene lennie a cége jelenleg legégetőbb problémáival – azok közül is stabilan ismerve a leggyengébb láncszemet, és FIGYELJEN:

Semmi mással nem lenne szabad foglalkoznia, semmi másról nem lenne szabad tanulnia, könyvet olvasnia, más témájú konferenciákra járni, mint ez ez EGYETLEN adott téma, terület – ameddig az kész nincs.

Egész nap csak ezen kellene gondolkodnia, erről brainstormingolnia a munkatársaival, ennek a fejlesztésén dolgoznia.

Ameddig mást fejleszt és a valós problémát meg annyiban hagyja, nem lesz érdemi változás! Ezt muszáj értenie!


Innentől egyetlen logikus kérdést tehetünk fel: “Vajon mi az az egyetlen terület az én cégemben, amivel mától foglalkoznom kell, amíg kész nincs?”

Nos, egy blogcikkben, az íróasztalomnál ülve nehéz ebben segítenem Önnek – hiszen valami olyasmit kellene írnom, ami minden cégre alkalmazható.

A profi megoldás épp ezért az lenne, hogy egy ponton át kellene néznünk a cégét, és egy Cégdiagnosztika segítségével kielemezni mind a Hatékonyságnövelés, mind a Vevőszerzés teljes horizontját és megvizsgálni, milyen elem terén hogy áll. Ezen elemzést követően lehetne csak pontos diagnózist adni, ami személyre szabottan Önre, az Ön cégére igaz.

De nem akarom válasz nélkül hagyni, ezért muszáj beszélnem egy olyan felfedezésről, amit 500, az Önéhez hasonló cég átvilágítása során jöttünk rá a munkatársaimmal. Íme:

Az Ön cégét nem az tartja vissza, amit nem csinál “elég jól”, hanem amit nem csinál – egyáltalán!

Ezt olvassa el mégegyszer, mert itt van az álmai életének, egy kategóriákkal magasabb életszínvonalnak a titka!

A félelmetes igazság:

A magyar kisvállalatokból (1-250 fős cégekből) kritikusan fontos elemek, teljes funkciók – néha KOMPLETT DIVÍZIÓK HIÁNYOZNAK!

Csak egy kiragadott példa: 200-ből mindössze egy KKV-nak van pénzügyi rendszere. Bocsánat, de jó esélyem van azt mondani, hogy feltehetően Ön is a 199-be tartozik.


Összesen 153 kritikusan fontos elem létezik, melyek nélkül elképzelhetetlen egy hosszú távon sikeres cég

De a jó hír az, hogy az eddig megbeszéltek alapján egyszerre csak egy elemmel kell foglalkoznia – és ha az kész, akkor mehet tovább a másodikra, stb.

A következő cikkben beszélek erről a 153 elemről részletesebben, olvassa el most, ha nem rohan!


Összefoglalás

Ennek a cikknek a legfontosabb üzenete:

1) Hagyja abba a random konferenciákra járást és a véletlenszerű könyvolvasást

2) Valahogy derítse ki, hol van elakadva a cége / hol van a legnagyobb fejlődési potenciál

3) És csak ezt az egyetlen elemet fejlessze, csak erről tanuljon, csak ilyen témájú konferenciára menjen el. Egyszerre egy dolgot fejlesszen és addig csinálja, amíg kész nincs.

Találkozunk a következő cikkben – de előtte még segítsen a lehetetlent valóra váltani!

A fejünkbe vettük, hogy felemeljük a magyar vállalkozói réteget, ami által a magyar gazdaság is emelkedni fog – hiszen mi, kisvállalkozók termeljük a GDP nagy részét.

Csatlakozzon ehhez a mozgalomhoz azzal, hogy megosztja ezt a cikket az alábbi gombra kattintva (utána folytassa a következő cikkel):