Rendszermarketing Blog
Hatékonyságnövelés és Vevőszerzés Kisvállalatoknak

Hatékonyságnövelés vagy Vevőszerzés?

Figyelem: ha nem a megfelelő kategóriát fejleszti a cégében, akár csődbe is viheti a saját vállalkozását!

Amikor egy cégvezetőnek az az érzése, hogy ennyi év küzdelmes munkájával, ennyi befektetett pénzzel, ennyi rááldozott vérrel-verítékkel már rég nem itt kellene tartania, akkor a probléma a háttérben a következő:

Nem a megfelelő kategóriát fejlesztette. Ennyi.

Hiába programoztatott 2 millió forintért szuper webáruházat – nem a Vevőszerzés volt a probléma.

Hiába vezetett be működési szabályokat – nem a Hatékonyságnövelés volt a szűk keresztmetszet.

Kérdés: Mennyit segít az egy szervezeten (cégen), hogy ha nem a pillanatnyi szűk keresztmetszetét javítjuk ki, hogy ha nem a leggyengébb láncszemét erősítjük meg?

Nem, a válasz nem az, hogy “semmit”, mert valamennyi hatása azért minden fejlesztésnek van.

Csakhogy a kisvállalatok 99%-a erőforrás-hiányos (nincs se idő, se ember, se pénz).

Ezért nem játszhatunk vele, mert ha túl sokáig tart egy fejlesztés, akkor a cég nem éli már meg, mire eredményt látunk belőle.

Ha a Vevőszerzés a gyenge láncszem, de mi a működési- vagy munkatársi Hatékonyságot növeljük, csődbe megyünk.

Ha a Hatékonyság a probléma, de mi további vevőket öntünk a rendszerre, ami már a meglévőket sem bírta el – csődbe megyünk.

Úúúúúgy, hogy közben MINDENT jól csináltunk!

Ezt érti?

A fejlesztés, amit csinált tökéletes. Csak nem arra volt szüksége a cégének…

Ezért a cégfejlesztés első kérdése nem az, hogy HOGYAN csináljam ezt vagy azt profin, hanem hogy egyáltalán MIT csináljak?

Íme az egzakt módszertan, amivel hibátlan döntést fog tudni hozni, hogy Hatékonyságnövelés vagy Vevőszerzés, amivel foglalkoznia kell

A félelmetes amúgy az, hogy a Magyarországon elérhető kisvállalati tréningek döntő többsége csak és kizárólag a Vevőszerzés valamely mikro-területéről szól, ezért a vállalkozók reflexből csak arra szoktak rámenni, hogy “szerezzünk több vevőt, csináljunk nagyobb profitot, raklámozzunk többet”.

Pedig az igazság ezzel szemben az, hogy amíg egy cég nem elég hatékony, teljesen felesleges terhelést ráengedni.

A logikai sorrend mindenképpen az, hogy előbb van a Hatékonyságnövelés (legalább az alap-rendszereink kiépítése), és csak utána kezdhetjük terhelni a rendszert, csak utána jöhet a Vevőszerzés. Logikus, nem?

Az ökölszabály a következő: Bárhol is tartson most a cége, legyen bármekkora a mérete, árbevétele (vagy akár még csak tervben), hacsak nem égetően sürgős a pénz, előbb tegye rendbe a működést és a munkatársakat a Hatékonyságnövelés alaptechnikáival.

És csak második körben forduljon a növekedés, a Vevőszerzés felé, amikor az alapok már stabilan állnak – különben pont a még több vevő fogja gallyra vágni a cégét. (Én csináltam már ilyet is, azért tudom.)


Összefoglalás

1) Muszáj kiderítenie, melyik a cégében most a gyengébb láncszem – és hacsak nincs megdönthetetlen ellenérve, akkor innen megmondom, hogy a Hatékonyságnöveléssel van nagyobb probléma.

2) Tegye rendbe ezt a területet, és addig – és ez a legfontosabb – hozzá se fogjon a másikhoz!

Ha ezt a tanácsot (nevezetesen, hogy egyszerre csakis egy területen dolgozzon: vagy Hatékonyságnövelés vagy Vevőszerzés) nem tartja be, akkor eszméletlen módon túl fogja magát terhelni, és nem lesz produktív. Alig fog tudni értékelhető teljesítményt felmutatni akár fél-egy év alatt is…

A következő cikkben: VALÓJÁBAN mi tartja vissza a cégét a prosperálástól (és ezzel Önt a magasabb életszínvonaltól)?

Folytassa tovább a kiképzést, de előbb csatlakozzon a “világmegváltó” elképzelésünkhöz, miszerint a teljes magyar gazdaságot fel tudjuk emelni, ha a KKV szektort fel tudjuk emelni. Ezért kérjük, ossza meg ezt a cikket a Megosztás gombra kattintva: