Rendszermarketing Blog
Hatékonyságnövelés és Vevőszerzés Kisvállalatoknak

Hihetetlen: másfél millió munkakereső van ma Magyarországon!

Viszont ez egy rejtett tömeg, így a cégek képtelenek elérni ezeket az embereket és továbbra is munkaerő-hiánytól szenvednek

Miközben egy trükkös módszerrel másfél milliós tömeget lehet elérni, a cégek fuldokolnak a munkaerő-hiánytól. A vízcsap mellett halunk szomjan…

Mondom, mit tapasztal a cégvezető:

“Bárhol hirdetünk, alig van jelentkező, a fejvadász cégek sokszázezer forintért hoznak pár alkalmatlan embert, és ha nagy nehezen találunk valakit, az két hét múlva felmond, mert máshol 10.000 forinttal többet ajánlottak neki.”

Mondom, mit tapasztal a munkavállaló:

“A vállalatok nem becsülik meg a munkámat, a bérek még mindig jócskán elmaradnak az EU átlagtól, mintha egy 10 évvel ezelőtti szinten megrekedtek volna a cégek…”

Nagyon sok alkalmazott mind a mai napig úgy éli meg, hogy NINCS állás Magyarországon, hogy nehéz elhelyezkedni – közben pedig a cégek mit meg nem adnának végre egy alkalmas emberért

A múlt héten hozzájutottam egy teljesen friss, nagy mintán, Magyarországon  végzett felméréshez arról, hogy az alkalmazottak milyen szempontokat tartanak szem előtt álláskereséskor, mi fontos neki, mi nem, stb.

 

Az egyik legfontosabb tanulság ebből a felmérésből, hogy a cégek egyszerűen megrekedtek egy sokévvel ezelőtti szinten, ezért az alkalmazottak harmada elégedetlen jelenlegi munkahelyével.

Figyeld az alábbi számot:

A jelenleg is dolgozók 33%-a tervezi, hogy állást-fog-váltani a következő egy évben!

Nem csak szimplán elégedetlen, nem csak álmodozgat. Ő döntött.

A foglalkoztatottak száma Magyarországon mintegy 4 millió 441 ezer fő (KSH adat). Ami azt jelenti, hogy másfél millió ember tervezi, hogy egy éven belül váltani fog állást, váltani fog céget!

A konkurenseidnél dolgozók harmada fel fog mondani és le lehet csapni rájuk!

 

Azt ugyanis ki kell jelenteni, hogy az alkalmas munkaerő gyakorlatilag elfogyott Magyarországon: akinek van két keze, két lába, és akar – már dolgozik valahol.

Lekötetlen munkaerő nincs Magyarországon

Ezért sikertelen az a cég, amelyik az álláskeresők között hirdet és innen próbál meg munkatársakat toborozni. Kudarcra van ítélve.

 

Fel kellene végre ébredni! A munkaerőpiac teljesen megváltozott!

  • Ahol keresel embert, ott nincs,
  • amit kínálsz nekik, az gyenge,
  • és amilyen most a céged, az nem tudja a legjobbakat megtartani!

A világ megváltozott – és akik nem reagálnak időben, azoktól majd elszipkázzuk a legjobb szakembereket

Bocsánat, kapitalizmus van.

Mi kidolgoztuk azt a módszert, amivel ezt meg tudjuk csinálni. Kidolgoztuk azt a szisztémát, ami most már a sokadik esetben aratott elsöprő sikert az Ügyfélkörünkben.

Erre majd még a következő hetek blogcikkjeiben vissza fogok térni.

Amit ebből meg kell értened, ha a céged növekedését (vagy működését) a munkaerő-hiány limitálja leginkább, az a következő

Álláskereső nincs. Ott ne is keress munkatársat, nem fog sikerülni.

Viszont van egy másfél milliós tömeg, akikből kedvedre válogathatsz, ha (és ez a “ha” nagyon hangsúlyos) – ha jobb és vonzóbb alternatívát tudsz mutatni nekik.

  • De ehhez értened kell a ma munkavállalóit,
  • ehhez rendbe kell tenned a cégedet,
  • ehhez vonzó feltételeket kell kínálnod.

Akár tetszik, akár nem – a munkaerőpiac diktál!

Ma már egy állást pont ugyanúgy el-kell-adni a jelölteknek, mint egy terméket a vevőknek. (Jegyezd ezt meg, itt lesz a kulcs.)

Ma kínálati piac van.

Amitől ne ijedj meg: a termékek-szolgáltatások, tehát a vevőszerzés terén már rég így élünk. Több a vadász, mint a fóka.

Tehát ez egyszerűen csak egy szükségszerű természetes szelekciós jelenség. Én magam mindig örülök neki, amikor egy-egy válság elviszi a nem hatékony cégeket. Tisztul a piac.

Így lesz ez most is.

Aki megérti, hogy mostantól csődbe fog menni, ha nem marketinges szemmel áll a toborzáshoz, az túl fogja élni. Aki nem hajlandó megújulni, változtatni, aki nem hajlandó felfogni, hogy egy új kategória jött létre a cégépítésben (HR + Marketing), az megy a süllyesztőbe.

A megoldás: el kell kezdeni a bevált, profi marketingtechnikákat átszabni, és toborzásra is használni

Amint ezt elkezded, azonnal egy másfélmilliós, éhes-szomjas tömeggel fogod magad szembe találni, akik közül kedvedre válogathatsz, mert állást akarnak váltani.

Jelzem, hogy a 33% olyannyira eltökélt, hogy tavaly 23% ténylegesen váltott is. Tehát ez nem egy mese, nem vágyálom – tényeket mondok.

És ezeket a tényeket mi magunk is látjuk visszaigazolódni:

Az általunk kifejlesztett szisztémával olyan cégekhez, amelyek már hónapok (esetenként évek) óta sem tudták megoldani a munkaerő-hiányt, napok alatt több tucat potens jelöltet tudunk becsatornázni.

Mondom mégegyszer, hogy véletlenül se ugord át: NAPOK alatt tudunk tucatnyi jelentkezőt hozni ezekkel a vadonatúj technikákkal

Majd mesélek valamikor sztorikat, hogy a hétköznapokban mit is jelent az a cégvezető számára, hogy ha egy 5-10-20 fős cégnek pár fővel kisebb létszámmal kell megoldania a feladatokat. Bár, ha nálatok is ez a helyzet, akkor pontosan tudod a saját bőrödön, hogy ilyenkor 3 ember munkáját végzed.

Vajon meddig mehet ez így? Meddig fogod bírni? Meddig fogja bírni a céged?

Meddig lehet még kigazdálkodni, hogy sorra mondod vissza a megrendeléseket?

Meddig van még rendben, hogy éjszakánként arról álmodozol, másnap felgyújtod az egész cégedet..?

 

Kössünk üzletet: én a következő napokban és hetekben mindent el fogok mesélni arról, hogyan lehet a munkaerő-piaci válságot egyéni szinten megoldani (értsd: neked kipipálni), cserébe azt kérem,

gyere vissza rendszeresen, és olvasd el a sorra megjelenő cikkeket.

Ugyanis tudom, hogy most a legkevésbé alkalmas neked, mert túl vagy terhelve. De ha nem vagy képes és hajlandó változtatni és ezt az új szisztémát megtanulni, akkor nem sok jót jósolok neked…

Úgyhogy kössünk üzletet, csapjunk egymás tenyerébe – ki tudlak húzni ebből a helyzetből, ahogy tettem ezt nem egy ügyfelem esetében is (megmentve ezzel 15-20 éves cégeket a csődtől). Csak legyél itt!

Folyt.köv.