Avagy milyen stratégia vezet a normál fejlődéstől az exponenciális növekedésig?

Szinte minden cégben van potenciál a még gyorsabb növekedésre - jó eséllyel az Önében is!

Persze iparáganként változó, milyen éves növekedést lehet elvárni egy vállalkozástól, de ha az Ön cége most egy normál 5-10%-os növekedés környékén mozog, akkor olvassa el a cikket, hogy miként lehet ebből akár 20-30%-os, vagy még dinamikusabb fejlődést produkálni!

Ez a cikk egy sorozat része, amely keretében végig vesszük az összes olyan trendet, melyben egy cég lehet, és megnézzük, mikor milyen stratégiát lehet alkalmazni, hogy mindig eggyel feljebb léphessünk a skálán.

Szokás szerint most is a Start-Stop-Less-More módszert fogjuk alkalmazni, azaz megnézzük,

  • mit kell elkezdeni, amit eddig nem csináltuk,
  • mit kell abbahagyni, mit tilos csinálni,
  • miből kellene kevesebbet végezni,
  • és mit kell erősíteni, miből kell többet csinálni.

START: Mit csináljon, mit kezdjen el, ha gyorsítani akarja a növekedést?

1 - Ami jó, azt erősíteni kell

Ki kell elemezni, mi működik jól a cégben, mi erősíti azt, és mi gyengíti. Például ha több részlegből, divízióból áll a cég, akkor jó eséllyel valamelyik erősebb, mint a többi, sőt, olyan is lehet, hogy valami csak gyengíti a céget.

Ez akkor is igaz, ha az Ön cégében nincs több részleg: ilyenkor a termékeket egyesével kell megvizsgálni, hogy mi termeli a profit java részét, és azt kell erősíteni.

PÉLDA:

Egy 4.000 terméket forgalmazó webáruház tulajdonosa mesélte egyszer, hogy a profitjuk tetemes részét mindössze 20 termékből csinálják. (Ezek ugye a BCG Mátrix ún. fejőstehenei.)

Nos, ha meg akarnánk duplázni ennek a cégnek az éves profitját, nem igazán kellene mást csinálni, mint egyszerűen megduplázni ennek a 20 terméknek a forgalmát. (Ez persze így kicsit le van egyszerűsítve, de a lényeg az, hogy tudnunk kell, honnan jön a pénz és azt kell még jobban erősíteni. Fókuszálni kell az energiákat.)

2 - Ami egyszeri eredményt hozott, rendszeresíteni kell

Ha volt olyan jó kampány, vagy bármilyen akció, ami sikerrel zárult, ki kell elemezni, és ha lehet, rendszeresíteni kell.

Azaz például egy olyan kampányból, melyet a teljes listánkra kiküldtünk egy adott időpontban (ún. abszolút időzítéssel), készítenünk kell egy időtlen, örökzöld (ún. relatív időzítésű) kampányt, mely ezt követően minden új feliratkozónak fut le teljesen egyénileg. Azaz mindenkinek ott indul ez a mini-kampány, amikor feliratkozott.

De ez csak egy példa - sok ilyet lehet találni, amikor valami egyszer jól sikerült, és azt beépítjük a cégünk működési folyamataiba, azaz sztenderdizáljuk.

Ilyen például, ha egy munkatárs talál egy jobb, hatékonyabb módszert egy adott munkafolyamat elvégzésére - azt építsük be az adott eljárásba.

Ehhez persze szükséges, hogy a cégünk folyamatai le legyenek dokumentálva - lásd következő pont:

3 - Kezdjünk el profin céget építeni, azaz faragjunk a vállalkozásból vállalatot (lásd 3-as, kiemelt pont)

Van négy fókuszpont, négy lépcsőfok, amit egy cég bejár az evolúciója során. Ezek sorrendben az alábbiak:

1. fázis: Termék-fókusz. Egy (új) cég esetében az első és legfontosabb, hogy legyen eladható, piacképes, vonzó terméke, ajánlata. Amíg ez nincs, a másik 3 lépcsőfokra gondolni is majdnem felesleges.

2. fázis: Vevőszerzés-fókusz. Ha van jó termékünk, azt akkor el kell adni. A reklám + marketing + értékesítés + lenyűgöző ügyfélszolgálat fogja beindítani a cég vérkeringését.

3. fázis: RENDSZERÉPÍTÉS. Ha már működik a cégünk, tudunk gyártani/beszerezni jó terméket, és azt el tudjuk adni, akkor "alá kell építeni" a cégnek a szükséges rendszereket. -> Nos, a normál módon növekvő cégnek épp erre a pontra van ahhoz szüksége, hogy nagyot lendüljön előre. Ettől lesz a vállalkozásból vállalat. A rendszerépítéstől.


TIPP: Kattintson ide és töltse le, hogy milyen konkrét részekből áll a cégünk ún. Működési Kézikönyve, azaz a teljes cégdokumentáció, avagy mitől lesz egy önmagától formálódott (kis)vállalkozásból profin összerakott (kis)vállalat. >>

(Ez a letölthető pdf egy 3 oldalas részlet lesz a Rendszermarketing Enciklopédiából, mely jelenleg már 1.500 oldalon tárgyalja a professzionális cégfejlesztés teljeskörű know-how-ját.)


4. fázis: Szervezetfejlesztés. Végül az utolsó szint, amit be kell járnia egy cégnek, az az emberek szintje. Ugyanis végső soron nem céget építünk, hanem embereket! Megtalálni, kiképezni, és megtartani az iparág legjobb szakembereit - ez a legvégső felelőssége a cégvezetőnek. De ez csak az előző három fázis bejárása után következhet (önálló fókuszként).

4 - Ki kell tűzni a fő mutatószámokat (KPI-ok)

A rendszerépítés és dokumentálás egyik fontos eleme, hogy ha növekedni akarunk, akkor nagyon feszesen mérni kell azokat a pontokat, melyek fejlődését várjuk.

Ennek érdekében ki kell tűzni a fő KPI-okat, és napi szinten rajtuk tartani a szemünket!

2 - TÖBB: miből csináljon többet, mit erősítsen a növekedéshez?

Még több bázismunka

Sokan azzal törik meg egy már épp szépen növekvő vállalkozás pályáját, hogy pont azt a bázismunkát hagyják abba, ami elhozta őket idáig.

Mert az fárasztó, esetleg sok olyan elemet tartalmazott, amit csak kényszerből csináltunk, és amikor a cég végre beindul, már alig várjuk, hogy kicsit hátradőljünk, hiszen annyit dolgoztunk, hogy idáig eljuthassunk.

De pont ez a rossz választás, ugyanis egy normál módon növekvő cég még nincs abban a stabil hatalmi pozícióban, hogy megengedhesse magának a lazítást. Ez olyan lenne, mintha a felszálló repülőgép gázkarát visszahúznánk még emelkedés közben...

Ehelyett csináljuk még jobban, még többet, még erősebben azt, ami elhozott minket idáig! Lazítani majd később lehet!

Többlet-felhalmozásra van szükség az Erőforráskörön

Ez önmagában egy hatalmas téma: létezik ugyanis 11 olyan Erőforrás, melyből az Ön cége táplálkozik. Ezek egy kört alkotnak, azaz körforgásban vannak - egymást erősítik, vagy gyengítik.

Ha bővebben érdekli a téma, itt egy videó, mely egy részlet a Cégreform Program első oktatási napjáról, ahol ezt a technikát is érintettük - ha van kedve, nézze meg és írja össze a 11 Erőforrást:

Folyamatos fejlesztés

Amit még erősíteni kell, az a folyamatos fejlesztés. Nem szabad leállni sem a termék-, sem a vevőszerzés, sem a rendszerek fejlesztésével.

Még több ÚJ vevő

Növekedés mindig csak újak által van. Ezért ne a meglévő vevőbázisunkra alapozzunk, hanem erősítsük az új vevők szerzését.

3 - KEVESEBB: Mit építsen le, miből csináljon kevesebbet?

Ne kapkodjunk

Itt ez az egy legfontosabb szabály: stabilitásra van szükség, kiszámítható, állandó környezetre. Úgy lehet stabilan növekedni.

4 - STOP: Mit hagyjon abba, mit tilos csinálnia?

Ne kezdjen új projektet, új céget

Fontos tudni, hogy a normál növekedési pályán lévő cég még nem olyan erős, hogy magára lehetne hagyni, és egy új cégre fókuszálni, vagy teljesen kivonulni belőle. Még egy darabig bírni kell, még rendszerszintre kell emelni a folyamatait.

Hogyan tovább?

Készítsen egy 90 napos precíz, és egy egyéves, vázlatos tervet arra, hogy a fenti szempontok mentén milyen döntéseket fog meghozni a cégében, milyen változtatásokat vezet be, és milyen belső szabályokat kell betartania, hogy a növekedés megmaradjon, és gyorsuljon.

Utána pedig tartsa magát a tervhez!

 

Ha tetszett Önnek ez a blogbejegyzés, kérem, ossza meg a cikket a SHARE/MEGOSZTÁS gombra kattintva, hogy minél több cégvezetőn tudjunk segíteni, mert az a teljes magyar gazdaságot erősíti!

Hahó! A következő válság el fogja vinni a céged, ha nem rendszerekre építed!

Ha főállású cégvezető, vállalkozó vagy, és létkérdés, hogy a céged mennyi pénzt termel, akkor itt az ideje elkezdeni PROFI TECHNIKÁKAT használni a cégfejlesztésben.

Megalkottunk egy tréninget, ahol mintegy négy óra alatt át tudjuk Neked adni a teljes módszertant, ahogy a LEGHATÉKONYABBAN lehet céget fejleszteni. Azaz a legrövidebb idő alatt és a legtöbb eredménnyel.

Ez a Kvantumugrás Tréning, melyen csak az elmúlt pár hónapban több mint százan vettek részt. Most rajtad a sor, hogy kiképezzünk!

Ez a legrövidebb útja, hogy átállj ösztönszerű vállalkozásról tudatos, technikák mentén történő cégépítésre. A különbség ugyanis óriási!

Kattints ide, és legalább fusd át a Kvantumugrás honlapját – nem kizárt, hogy ez lesz az a tréning, ami minden túlzás nélkül meg fogja változtatni az életed és az üzleti valóságod, úgyhogy egy esélyt mindenképpen megérdemel >>

A szerzőről

Üdv, itt Szász Mátyás Marketinginnovátor, Te pedig a Rendszermerketing Blogot olvasod, mely két dologról szól: Hatékonyságnövelés és Vevőszerzés kisvállalatoknak.

Kapcsolat és céginformációk

RendszerMarketing Kft.
Tel.: +36205666256
E-mail: iroda@rendszermarketing.hu
Cégjegyzékszám: 01-09-948367

Adatkezelési Tájékoztató

Általános Szerződés Feltételek

Friss hírforrás a Facebookon

 

Az online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013

RendszerMarketing Kft. | Copyright © 2017. | Minden jog fenntartva!